113. zbor Modré hory Bratislava – Petržalka

Blog

Zoznam blogov

Letný tábor očami vĺčat a včielok

30.7.2019 Vaniš

Prvé štyri dni tábora si mali jednotlivé tímy včielok a vĺčat písať denníky o tom, čo v daný deň zažili. Témou tábora bolo stroskotanie na opustenom ostrove, preto takmer všetky zvieratá spomenuté v tomto článku sú len fiktívne postavy. Text v tomto článku bol upravovaný len minimálne. Dúfam, že Vás originálne znenie pobaví.

Modrý tím
Cesta balónom
Išli sme balónom, zostrelili nás a stroskotali sme na ostrove. Pomenovali sme ho Studený potok. Stavali sme si postele z dreva a klincov. Mne to trvalo 4 hodiny.
2.7.2019
Skladali sme mapu a ta nás doviedla ku pavúčej sieti. Dostali sme farbu modrý tím. Sme najlepší.
3.7.2019
Doobeda sme hľadali jedlo, ktoré nám ukradli zvery. Potom sme si upiekli mäso v zemi. Poobede sme šli podľa buzoly a našli sme si táborové tričká. Večer sme robili výzvu silák.
4.7.2019
Ráno sme vstávali o 6:30 lebo sme išli na výlet do Demänovskej jaskyne Slobody. Keď sme šli späť, stretli sme osamelého muža, ktorý nám povedal ako sa dostať z opusteného ostrova.
Žltý tím
2.7.2019
Zobudili sme sa do stredne teplého rána,. Obliekli sme sa a išli sme na rozcvičku. Mišo povedal, že rozcvička bola nudná. Po rozcvičke sme mali raňajky, na ktoré bola zadymená ovsená kaša. Po raňajkách, rannej hygiene a nástupe sme pomohli domorodcovi s rôznymi prácami ako napríklad: hrabanie sena, stavanie latríny, stavanie sprchy, jedálne a stožiara. Domorodec sa nám poďakoval obedom. Po obede sme šli hľadať zázračnú vodu, ale zastavili nás pavúky. Boli to jedovaté pavúky. Zázračnú vodu sme mohli zobrať len striekačkami. Vodu sme nemohli piť, pretože ju budeme ešte skúmať. Včielky sa išli kúpať a vĺčatá makali v kuchyni a pripravovali cigánsku v žemli a chutilo nám to. Po večeri sme mali nástup a teraz píšeme tento denník. Po denníku budeme robiť prieskum vody. Deň sa vydaril dobre.
3.7.2019
Ráno bola strašná zima. Po raňajkách sme šli ukradnúť jedlo a variť mäso. Vykopali sme veľkú dieru a dali sme tam horúce kamene a mäso. Keď sme vybrali mäso, tak sme ho zjedli spolu s lokšami. Po obede sme robili slimákovú šifru, ktorá nás zaviedla na Gulášovisko. Hľadali sme papieriky podľa krokov a ešte niečoho. Bola to zaujímavá a zábavná cesta. Získali sme tričko. Po večeri sme sa šli kúpať a robili sme výzvu silák.
4.7. 2019
Ráno nás museli budiť lebo sme museli ísť na autobus. Išli sme dvomi autobusmi. Na raňajky sme mali jogurt a rožok. Po ceste sme dostavali choroby. Išli sme do jaskyne, volala sa Demänovská jaskyňa slobody. Bola tam zimaaaa. Cestou späť sme stretli samotára. Najedli sme sa a ujo nám povedal ako sa dostaneme domov. Urobili sme siláka a na večeru sme mali puding a išli sme spať.
Zelený tím
1.7.2019
Dnes nám stroskotal balón a pristali sme na opustenom ostrove. Neskôr sme našli domorodcov, ktorý nás ubytovali za to, že im budeme pomáhať. Prvý deň sme mali na večeru guláš.
2.7.2019
Zobudili sme sa, pripravili sme sa na rozcvičku, išli sme na rozcvičku, pripravili sme sa na raňajky a išli sme na raňajky. Na raňajky bola ovsená kaša. Stavali sme a našli sme jaštericu, ktorú sme pomenovali Veronika. Bola desiata (marhule). Pokračovali sme v práci. Bol obed (paradajková polievka a kyslé zemiaky). Išli sme na hru s jedovatými pavúkmi (Delly, Lucy, Emily a Matúš). Olovrant (kakaové a vanilkové rezy). Večera (cigánska v žemli) a išli sme toto písať. Prišla Adel a spýtala sa koľko máme napísané. Odpovedali sme 4 vety a šli sme písať druhú stranu.
3.7.2019
Ráno sme sa zobudili. Na raňajky bol chlieb s cesnakovou nátierkou. Šli sme kradnúť príšerám suroviny na obed. Desiata (Lina). Potom sme kopali jamu na žeravé kamene na uvarenie mäsa. Keď sa urobili, tak sme šli na obed (kura + lokše). Potom sme riešili šifry a hľadali sme tričká. Olovrant (hruška). Večera cestovinový šalát.
4.7.2019
Dnes sme išli na výlet. Najprv sme si zobrali jogurt, 2 rožky, jablko a Linu. Vyrazili sme na bus. Na zastávke sme mali raňajky (jogurt a rožok). Šli sme dvoma busmi. Dlho sme chodili ale stálo to za to. V jaskyni boli kvaple. Bola to krása. Kupovali sme si suveníry. Na ceste späť sme stretli osamelého muža. Na večeru boli dukátové buchtičky. Potom sme šli pre drevo a písať.
Červený tím
1.7.2019
Nastúpili sme na zaoceánsky let balónom. Mali sme kapitána Adelu. Bol tam domorodec. Najprv bol priateľský ale potom nám popraskal balóny. Museli sme odhadzovať batohy. Stroskotali sme. Na ostrove nás privítali domorodci a ubytovali nás v osade. Prácou sme si zaslúžili jedlo a pritom sme si našli čas aj na zábavu.
2.7.2019
Došla nám pitná voda, museli sme o ňu bojovať s obrovskými pavúkmi. Dnes sme dokončovali práce, ktoré sme nestihli včera. Vĺčatá mali službu v kuchyni. Večer sme robili rozbor vody. Od dnešného dňa sme začali robiť bobríkov.
3.7.2019
Dneska ráno nám ukradli potraviny. Museli sme bojovať s rôznymi príšerami. Nakoniec sa nám podarilo získať jedlo späť. Vykopali sme si jamu na Setonov hrniec (hlboká diera plná horúcich kameňov), v ktorej sme si upiekli kuracie mäso, ktoré bolo zaprášené od hliny ale po očistení chutilo SUPER! Večer sme pomocou azimutu hľadali odkaz od jaskynného muža. Dostali sme od neho tričká, podľa ktorých nás spozná. Takto sa ukončil náš deň.
4.7.2019
Skoro sme vstávali lebo sme išli nájsť jaskynného muža. Tak sme za ním išli do Demänovskej doliny. Išli sme z Jasnej cez hrebene kopcov až do Demänovskej jaskyne slobody. Meškali sme asi hodinu ale aj tak sme sa do jaskyne dostali. Bolo tam veľa vápencov. Po východe z jaskyne sme sa stretli s osamelým mužom. Vysvetlil nám cestu smerom domov. Vydali sme sa podľa jeho veštby.